Tuesday, May 17, 2011

Sudahlah memandu perlahan,berlagak pula seperti laju.

Tadi petang, setelah selesai menghadiri mesyurat agong sebuah organisasi politik di seremban gua balik menumpang kereta member gua.. sedang asyik kitorg menongkah arus jalanraya, tiba tiba stim pemanduan member gua tersentak sentak..dekat 2 minit jugak la kereta depan kitorang mempamerkan pemanduan bawah 60km/j di lorong kanan sekali..gua da ilang sabar..gua turun kereta, gua kejar kereta depan tu sambil berlari, terus gua bagi 1 flying kick..kereta tu terbalik..permandu dia muka cemas, lebih2 lagi nampak muka gua yang tengah merah..gua cabut rim dia pakai jari jemari mulus gua..gua buang dalam longkang tepi highway..kereta2 lain x berhenti,takot mungkin..gua kembali meneruskan perjalanan bersama member gua..

ape yang gua nak sampaikan kat sini,kalo da bawak slow tu,duduk la lorong kiri..kalau x silap gua,dalam ops sikap dulu, memandu perlahan dilorong laju pun adela salah 1 kesalahan trafik..so, pandai2 la pilih lorong..demi menjaga hati dan perasaan pengguna jalanraya lain..

1 comment:

  1. Mesti perempuan yang pandu kereta depan tu.

    ReplyDelete