Wednesday, May 18, 2011

Hantu Ulek Mayang

Gua jalan pusing-pusing youtube tadi gua ade jumpe sesuatu..sesuatu yang buat gua terhenti dan menekan butang play.."Ulek Mayang".. "aww, traditional" detik hati gua.. Kencing gua cakap kalau sape yang ade DNA Melayu dalam diri tak pernah dengar lagu ni. Gua rase lagu ni sangat seronok untuk didengar..gua pun tak tau kenape..gua dapat tahu yang terdapat banyak versi lagenda disebalik lagu ni dan yang dapat gua pastikan Lagenda Budak Setan tiada langsung kena mengena dengan lagu ni dan gua tak rase yang Ayu pernah berduet dengan Kasyah menyanyikan lagu ni..gua dengar cerita jugak, katenye lagu ni berhantu, dan "Mayang" itu sendiri adelah kelapa berbunga yang digunakan untuk menghalau semangat..sebab itulah XPDC mencipta lagu Semangat Yang Hilang setelah semangat itu dihalau pergi menggunakan Mayang tersebut..Ah, gua x percaye..Gua cube mencari kebenaran disebalik lagu ni..Setelah gua amati,dengari, dan hayati lagu ni..gua dapat rase lagu ni memang penuh dengan semangat..dan semangat tu da masuk kedalam badan gua dan effect die, gua jadi amat mengantuk..sudahla cuaca diluar hujan sejuk..elok sangat lah kalau disulam dengan barang setidur dua..

No comments:

Post a Comment