Monday, May 9, 2011

Pagi Selasa gua yang panjang

Tadi pagi gua lepak maple dengan member gua tonton game liverpool .gua bukan la peminat liverpool,tapi memandangkan dah diajak oleh member gua,gua ikot kan je la..ape ade hal,as long die bayar gua punya nescafe tarik..setelah mendapatkan port yang agak sesuai untuk menatap skrin 50" berjenama SONY bersebelahan dengan table awek berbaju Roxy, gua dengar ade 1 brader ni memekak2 marahkan pelayan maple yang berbangsa indon.."ah,salah amek order la tu" bisik gua, "xpn mesti tengah mabok" tambah member gua .
30 minit kemudian, sedang asyik gua menatap gigi arnab Suarez, gua terdengar jerit2 dekat tempat duduk luar maple tu, tepat datang dari arah brader yang memekak tadi..gua toleh kepala,gua nampak ade la dalam 3-4 orang brader melayu tengah bertekak dengan tokey maple tu..agak tegang jugakla..awek sebelah table gua da menangis2..dengan gaya jalan Farid Kamil dalam Lagenda Budak Setan, gua pergi kat table sebelah dan terus dakap kepala awek tu kat dada gua..sambil membelai2 kepala awek tu,gua bisik dekat telinga dia,"dont worry,abang ade"..tiba2 gua tersentap, tokey maple tu bergegas ke kaunter..ambil kunci kereta..sambil melaungkan amaran dekat brader ala2 mafia italy tu.."u semua tunggu, u ingat u gangster sini kan..?u tunggu..kita tengok siapa lagi gangster"..sejurus kemudian, laungan enjin Mercedes S Class tahun 2009 bergegas laju dari kedai itu..lepas gua tidurkan awek table sebelah tu, gua pusing pandang table brader melayu gangster tadi..ade perbincangan kecil nampaknye..gua expect ade pertumpahan darah seperti yang berlaku di Syria ni..dan sekelip mata,kesemua brader gangster tu angkat kaki lambung masuk ke kereta mereka.."eh,tadi gaye gangster bebeno..ni lari pulak" kata2 dari member gua..
setelah diamati..kejadian itu berlaku kerana brader gangster tu xnak bayar ape yang diorang makan..dan kebanyakan mereka berada dalam keadaan mabok..gua tertunduk malu, kerana dorg sebangsa dengan gua..tapi gua pelik,mane hilang telor brader melayu ala2 mafia sicily tadi..?datang kedai orang,buat2 gangster dan lari apabila disergah..dan,Cilaka ape, gua terlepas tengok gol ke 3 Maxi Rodriguez..

No comments:

Post a Comment